kleine miekie in Australië - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marieke Baalman - WaarBenJij.nu kleine miekie in Australië - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marieke Baalman - WaarBenJij.nu

kleine miekie in Australië

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Maart 2014 | Australië, Byron Bay

Zo zo wat gaat de tijd toch snel! Of nja tegelijkertijd voelt het alsof ik hier al maanden ben.
Ik haat schrijven, maar wil toch wat dingen opschrijven aangezien ik zo bang ben dat ik dingen vergeet, want waauwww ik ben nu nog maar 2 weken in australie en heb al zo veel meegemaakt!!
Ik zal beginnen bij het begin;)


2 maart, de dag dat ik naar australie vloog. De dag waar ik maanden al naartoe heb geleefd.
Daar stond ik dan op schiphol, nog steeds niet beseffende dat ik dit dus echt in mee eentje ging doen met al mijn lieve vrienden en familie om me heen!
En zodra ik ze gedag moest zeggen, besefde ik het toch wel echt en toen mijn beste vriendin een traantje liet kon ik het eerlijk gezegd ook niet meer houden.
Na het afscheid was het moment toch echt daar en liep ik door de douane.
Op dat moment dacht ik echt WTF WAAR DE FUCK BEN IK AAN BEGONNEN?!?!?!
Ik voelde me tegelijkertijd wel heel vet dat ik dit deed. Ik voelde een soort van adrenaline kick en een soort van weird vrijheidsgevoel wat ik nog niet helemaal kende.
Zo chaotische als ik ben , wilde ik dus ook zo snel mogelijk naar de gate, omdat ik anders bang was dat ik me vlucht zou missen( en ja dat
is me al een keer over komen)

De vlucht naar sydney was best wel chill verlopen: ik vloog via hong kong en ik zat naast een super chille man van rond de 40 die me zijn hele levensverhaal vertelde! Ik voelde me echt een soort pschycholoog en we hadden echt een klik en konden goed met elkaar praten.
Vanaf hong kong naar sydney zat ik btw ook naast 1 chille gast. Een local die me alles over sydney en zn omgeving vertelde super aardige man. Dit was dan ook me eerste indruk van de australische locals want wauuw wat zijn die vriendelijk! Nederlanders zijn zo afstandelijk en onbehulpzaam vergelijken met australischers niet normaal.

Na een best wel slopende vliegreis, want ja ik was dus kotsmisselijk geworden, kwam ik aan op Sydney airport.
Daar stonden de mensen van Australian backpackers waar ik mijn hostel had geboekt.
Super chill ze haalde me daar, met nog een andere jongen op , en brachten ons naar het hostel.
Ik kwam in et hostel aan, dropte me spullen en rolde
Meteen me bed in, want ik was ecbt gesloopt ook van het tijdsverschil en stuff.

De volgende dag ging ik met wat mensen van het hostel( en ja allemaal
Dutchies) naar het strand!
Was super gezellig en ik genoot van het weer en de zee

De dagen daarna heb ik ook eigenlijk niks anders gedaan dan chillen, strand, en partyen
De mensen in het hostel waren allemaal super aardig en ik had een super gezellige en leuke tijd.

Toen was het alweer donderdag, en ik had besloten om
Et ooh zo chille manly te verlaten, omdat ik anders gewoon al voorspelde dat ik het nooit meer zou verlaten, dus vertrok ik naar sydney.
Ik ging met de ferry
Het was echt een leuk ritje met de boot het was een soort van pond net zoiets als amsterdam noord pond maar dan veel groter en mooier!!
Eenmaal in et hostel aangekomen dacht ik echt waar ben ik nou weer be land, het was niet echt een leuk hostel, het personeel was onvriendelijk en ik had het idee alsof ik in een chinees hostel was!
Maar naar regen komt zonneschijn en dus ik ontmoette ik een nederlands meisje! Het plan was om de volgende avond wat te gaan drinken met een vriend van haar en er waren ook locals bij!
De volgende dag zou zij naar de blue mountains gaan en ik zou ook vroeg moeten opstaan, dus we wilde het niet laat maken, alleen daar kwam niks van terecht want ipv van dat wij vroeg thuis kwamen,kwamen wij zondag aan het einde van de middag , dus 2 dagen later terug! Hahahahahaha
We verbleven 2 dagen in een super groot huis van een local guy! Hij had een huis in kiama bij south coast australie , het was een vakantie huis maar dan voor 1 milion dollar! Waauww facking vet huis. 1 min van het strand! We hadden een super nice time daar en de australische guy liet ons super veel dingen zien, en dan vooral non tourist stuffs!

Die tijd was echt niet te vergeten
En we hebben onze blue mountains tours er voor opgeofferd!! Want ja ik had namelijk voor zondag geboekt! We zijn uiteindelijk dinsdag naar de blue mountains gegaan dat was ook super mooi!! Super weird om al die mooie bergen te zien, en dan beseffende dat jij er echt bent!

Na de blue mountains zijn we woebsdag naar bondi vetrokken en verbleven we daar voor een week! Gister zijn we naar byron bay gegaan en daar bliif ik nu voor een week! Byron bay is geweldig! Echt een hippi dorp i love it.

Morgen ga ik met wat jongens naar nimbin! Ze noemen het ook wel small amsterdam omdat iedereen daar blowt. Nou ik ben benieuwdd

Slaap lekker iedereen! Kussss


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Marieke

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1041
Totaal aantal bezoekers 2883

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 03 Juni 2014

Miekkjeee goess to Australia

Landen bezocht: